PRVNÍ HRUBÁ (již částečně upřesněná) ZPRÁVA O 3. ROČNÍKU MEMORIÁLU ING. KRÁKORY
Zde si můžete prohlédnout pozvánku na letošní ročník, FOTA už jsou pod textem.
A jak to tedy bylo ???
Pozde odpoledne sme nalozili 4 sudy a vyrazili na Devin. Lidi tam moc nebylo, asi tak 12-15, proste akorat. Behem nekolika hodin zarvali prvni dva sudy, a tak Vita musel vyrazit do noci pro ty dalsi dva, a este pro basu lahvacu. Nastesti sme meli auto v Modraku, tak to slo.(Podotykam, ze ty sudy byly desetilitrovy).
Druhy den (sobota) to vypadalo jako loni - zpocatku hrozna bezmoc a beznadej, ale pak nastal velkej zlom a vsichni se pustili do stavby trati s nadsenim petiletyho ditete (dokonce i jedno petilety a jedno dvoulety dite). Po nekolika hodinach byla stavba trati dokoncena. Trat mela mnohem vyssi kvalitu i lepsi vzhled nez loni. Zpocatku byly problemy s napajenim (byl narazen jiz ctvrty sud) samozrejme elektrickym - trat byla postavena, ale na nekolika mistech byl zkrat a navic nefungoval ovladac. Postupne se podarilo s nejvyssim nasazenim zprovoznit nekolik useku trati a mohly zacit prvni neoficialni treningy a ladeni vozu ve vysokohorskych podminkach.
Hned pri prvnich jizdach se ukazalo, ze jasnymi favority jsou vozy z cinske autodrahy Majitelu Karla C. a jeho kamarada, ktere byly urceny pro napeti 9V a pri Devinskych 13 V dosahovaly vysokych vykonu, navic mely specialni magneticke prisavky, ktere umoznovaly bezpecny prujezd zatacek vysokou rychlosti a to vse pri velmi nizke hmotnosti.
Zpocatku to vypadalo ze o vytezich je rozhodnuto, a ze cely zavod bude jen smutnou fraskou. Nastesti ostatni ucastnici nepodlehli apatii, s nejvyssim nasazenim ladili sve stroje a nakonec snizili neprijemny naskok.Postupem casu se podarilo zprovoznit trat i ovladace v cele delce a v celem rozsahu. Presne podle casoveho planu zacal prvni a posledni oficialni trening. Cinske vozy dojely na prvnim a tretim miste, a bylo jasne, ze pri dokonalem vyladeni vozu, dokonale znalosti trati a citlivem ovladani bude mozno zautocit na nejvyssi pricky, i kdyz to stejne bude nerovny boj.
Nastesti zasahla priroda a to hned dvakrat.
1. Po odstartovani prvniho kola zavodu zacalo prset a cinske vozy mely problemy s obutim, dest houstl a zavod musel byt prerusen.
2. Behem vynucene prestavky dosly hlavnimu favoritu pleny, cimz byl nucen odejit z Devina a v konecnem dusledku to znamenalo jeho odstoupeni ze zavodu.
Po skonceni deste a castecnem vysuseni trati bylo odstartovano znovu prvni kolo. Vlhkost trati znacne zamichala poradim., ale vitezem se stal, stejne jako loni prakticky seriovy vuz s minimalnimy upravami "KYTKA-R" s casem 1.16 min.
Zvlastnosti letosni trati byla jednak monumentalni spirala smrti, ale predevsim to, ze v nejvyssim bode trati byla dumyslna otacka, ktera zavodni stroj navedla do druhe drahy a zavodnik musel projet celou trat jeste jednou, ale opacnym smerem. Je jasne ze start a cil byly na stejnem miste.
Vitezna posadka obdrzela Lahev sampusu a putovni Nackuv pohar.
(tato fotografie je z
loňského ročníku,
nebyla dosud zveřejněna a má vyjadřovat,
že tato stránka je zatím ve stavu zrodu)
Kopie zápisu v Děvínské kronice
!! 3. ROČNÍK MEMORIÁLU ING. KRÁKORY !!
ČÍSLO | NÁZEV STÁJE | Č. MOTORU | ROZJEZD | ŠŤ. | 1. KOLO | ŠŤ | 2. KOLO | ŠŤ | UMÍSTĚNÍ |
8. | CAMEL | 2714 | 4:41,95 | oo | 3:38.41 | 42 | oo | 8. | |
10. | GUARANT PROFI | 24732 | 3:01.22 | oo | 2:40.76 | 25 | 2:24.18 | 29 | 4. |
11. | FERARI | 111 | 1:41.34 | ||||||
444. | WERMES | 44 | 2:50.07 | ||||||
48. | FABORIT | 123456(7) | 1:46.29 | oo | 3:34.05 | 31 | 2:47.78 | 48 | 5. |
1. | SHATZLAR & JOHANISBAD TEUFEL | 1:46.29 | 1:56.26 | 16 | 1:32.64 | 5 | 2. | ||
22. | KYTKA R | RU1316 | 2:30.75 | 1:36.16 | 7 | 1:16.65 | 5 | 1. | |
8.(bílá) | BZZ | jeden | 3:36.08 | 3:27.20 | 47 | 3:53.62 | 51 | 6. | |
0. | TATRA | T 34 | 3:27.13 | 3:39.05 | oo | 3:34.59! | oo | 7. | |
15. | WOLF | B1 | 3:18.92 | 2:08.08 | 24 | 2:14.03 | ? | 3. |
.Tato výsledková listina je přesnou (obsahem i barvou) kopií skutečné Děvínské výsledkové listiny.
***********
-2.
závody to nebyly v lyžování (na sněhu)
-1
.(ani na trávě)
-0.5
.(ani na lávě)
0.
stavba trati asi v plovině
Tatra projizdi "úspěšně" zkušební jízdu spirálou smrti
Střední část trati - stojí za podrobnější prozkoumání, obsahuje množství zajímavých detailů
stupně výtězů s vystavenými závodními stroji a cílovou šachovnicí
dítě jednoho ze závodníků (srovnej s kladivem)
1. čtyři až devět fotek ze závodu
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
vyhlašování výsledků, předávání cen
výstřel šampusu.
gratulace
(ekologické ničení zbytků trati)
(zasloužený odpočinek po těžkém závodě)
Upozornění:
některá fota jsou v provedení černobílém,
nejde o chybu, zkrátka to tak jde!!!!
(ČB fotky fotil Nácek.)
Pokud máte nápad, co by bylo třeba k obrázkům dopsat, napište na adresu dse2@centrum.cz, rádi to tam dopíšeme!!.
© D.S.E. 11.03.1999